Τηλ: +30 210 4321 390 , Email: transports@hartsas.gr

Ν. Χαρτσάς/EEL: Ερχονται ανακατατάξεις στο κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας

central-administration

Ν. Χαρτσάς/EEL: Ερχονται ανακατατάξεις στο κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας

Κομβική για τις μεταφορές η γεωγραφική θέση της Ελλάδας

 

Για τις τελευταίες εξελίξεις στο κρίσιμο, για την ελληνική οικονομία, κλάδο των Logistics μίλησε σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr ο Νικόλαος Χαρτσάς, Αντιπρόεδρος & Γενικός Διευθυντής της ΧΑΡΤΣΑΣ Α.Ε, μέλος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στην ανάγκη πολιτικής σταθερότητας καθώς η συνεχής ανασφάλεια (capital controls, φορολογία κλπ) δημιουργούν ένα δυσμενές κλίμα στην ελληνική επιχειρηματικότητα. Για τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προβλέπει ανακατατάξεις όπως στην αρχή της κρίσης. Από την άλλη πλευρά, η γεωγραφική θέση της χώρας που αποτελεί το πέρασμα Δύσης και Ανατολής αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τον κλάδο, με την συμφωνία COSCO-ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποτελεί κομβικό παράδειγμα για την Εφοδιαστική Αλυσίδα. Τέλος, ο Ν. Χαρτσάς μιλά για τον πολύ σημαντικό ρόλο που έχει διαδραματίσει η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL), η οποία συνεχίζει το επιστημονικό της έργο αφιλοκερδώς εδώ και 21 χρόνια με σκοπό την καλύτερη ανάδειξη του κλάδου.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου και τον Βάιο Κρόκο

Η συνέντευξη του Νικόλαου Χαρτσά, Αντιπροέδρου & Γενικού Διευθυντή της ΧΑΡΤΣΑΣ ΑΕ, Μέλος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics στο Sofokleousin.gr

Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον πολιτικής αστάθειας και οικονομικής αβεβαιότητας για πάνω από 5 χρόνια, το οποίο το τελευταίο διάστημα έχει επιδεινωθεί. Ποια είναι τα προβλήματα του κλάδου σήμερα και τι  αντίκτυπο έχει η σημερινή οικονομική και πολιτική κατάσταση στις  μεταφορές και στα logistics; 

NX: Οι μεταφορές αποτελούν υποστηρικτικές υπηρεσίες στις εισαγωγές, καθώς και στις εξαγωγές που σχετίζονται με προϊόντα που προμηθευόμαστε από το εξωτερικό ή με εκείνα που παράγονται στην πατρίδα μας. Αυτό σημαίνει πως όπως όλοι οι κλάδοι, έτσι και ο μεταφορικός έχει πληγεί από όλη αυτή την αστάθεια που κυριαρχεί από την πρώτη μέρα της κρίσης μέχρι σήμερα. Όταν η αγορά ασθμαίνει σαφώς και το μεταφορικό έργο θα κινείται με ανάλογους ρυθμούς. Η ανυπαρξία σταθερότητας στο πολιτικό σύστημα, η συνεχής ανασφάλεια σχετικά με τη φορολογία που διαρκώς αλλάζει, η φημολογία με αποκορύφωμα τις εκλογές και τα τραγικά κατά την άποψή μου capital controls δημιουργούν ένα απίστευτα δύστηνο κλίμα στην ελληνική επιχειρηματικότητα που πολύ φοβάμαι ότι έχει πληγεί ανεπανόρθωτα.

Για όλη την αγορά το θέμα της αντοχής είναι πλέον κυρίαρχο. Όσοι μπορέσουν να κρατήσουν συνεπείς πελάτες και να λειτουργούν εφαρμόζοντας οικονομίες κλίμακας και ορθή διαχείριση σίγουρα θα είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα από όσους απλά μειώνουν τις τιμές τους, άρα και την ποιότητά τους απλά και μόνο για να πάρουν μία δουλειά. Εκτιμώ ότι, όπως και στην αρχή της κρίσης έτσι και τώρα, θα υπάρξουν ανακατατάξεις και στον δικό μας τον κλάδο.

Τι υπηρεσίες παρέχετε σε τι τομείς, και σε τι ενέργειες, έχετε προβεί ώστε να μειώσετε όσο γίνεται τις επιπτώσεις; 

Σαφώς η παροχή υπηρεσιών οδικής μεταφοράς και η διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν τους βασικούς άξονες δραστηριότητάς μας. Με 5 κέντρα αποθήκευσης και διαχείρισης Πανελλαδικά παρέχουμε ένα σύνολο ολοκληρωμένων υπηρεσιών μεταφοράς από ένα μικρό δέμα έως και υπέρβαρα ή υπερδιάστατα εμπορευματοκιβώτια αλλά και χύδην φορτία. Όπως θα ξέρετε πολύ καλά η διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας από μόνη της απαιτεί την ορθολογική χρήση όλων των πόρων, ανθρώπινων και μη προκειμένου να ολοκληρωθεί άριστα ένα έργο. Τι παραπάνω όμως θα μπορούσαμε να κάνουμε προκειμένου να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τους τζίρους μας; Σίγουρα η επιλογή των κατάλληλων πελατών αποτελεί βασικό πρώτο βήμα και απεικονίζεται και στα οικονομικά μας αποτελέσματα. Δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια να εργαζόμαστε για πελάτες που αδυνατούν να μας πληρώσουν ή μας πληρώνουν με καθυστέρηση πολλών μηνών για ελάχιστα ποσά. Επίσης, φροντίζουμε να λειτουργούμε συνδυάζοντας τους χρόνους μας, τα έργα μας και τους πόρους μας έτσι ώστε να έχουμε το μέγιστο αποτέλεσμα με την ελάχιστη δυνατή δαπάνη. Παράλληλα, μειώνουμε τα λειτουργικά μας κόστη εφαρμόζοντας οικονομίες κλίμακας. Τέλος, επενδύουμε σε σύγχρονο εξοπλισμό και στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού μας ώστε οι υπηρεσίες μας να είναι οι πλέον ανταγωνιστικές σε όλη την αγορά. Και νομίζω ότι μέχρι στιγμής τα έχουμε καταφέρει.

Μπορεί η Ελλάδα να γίνει διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτίου Ευρώπης και ποιες είναι οι αμέσως επόμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να πετύχουμε στο στόχο μας;

Σίγουρα μπορεί. Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας από μόνη της αποτελεί το νέο πέρασμα των εμπορευμάτων από την Ανατολή προς τη Δύση. Αρκεί μάλιστα να δούμε τα στατιστικά για να καταλάβουμε πόσο χρόνο κερδίζουν όσοι επιλέγουν ως πύλη εισόδου για τις προηγμένες Ευρωπαϊκές αγορές την Ελλάδα σε σχέση με τους μεγάλους λιμένες της βόρειας Ευρώπης. Το κινεζικό παράδειγμα απέδειξε περίτρανα πως αν θέλουμε μπορούμε. Προσωπικά εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρξει βέλτιστη διαχείριση όλων των υποδομών, ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών και ανάληψη θέσεων από ικανούς ανθρώπους που θα μπορέσουν να φέρουν σε πέρας ένα έργο που θα τους ανατεθεί ανεξάρτητα από την πολιτική τους κουλτούρα και με στόχο ένα και μόνο πράγμα, το εθνικό συμφέρον.  Έτσι, μόνο θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε όπως πρέπει τόσο το λιμάνι του Πειραιά, το τρένο μας και τα αεροδρόμιά μας.

Η συμφωνία COSCO – ΤΡΑΙΝΟΣΕ σας έχει βοηθήσει. Ελπίζετε και κάτι μελλοντικό;

Η συμφωνία COSCO –ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέδειξε ότι η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό χαρτί στο κομμάτι της Εφοδιαστικής Αλυσίδας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η συνεργασία που έχουμε ως ΧΑΡΤΣΑΣ ΑΕ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δείχνει επίσης ότι οι συνδυασμένες μεταφορές μπορούν να ωφελήσουν τις επιχειρήσεις από άποψη εξοικονόμησης κόστους, ποιότητας μεταφορικού έργου, ασφάλειας στη μεταφορά και προστασίας στο περιβάλλον. Ελπίζουμε ότι θα συνεχίσουμε να αποτελούμε συνεργάτη πρώτης επιλογής για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο κομμάτι της συνδυασμένης μεταφοράς.

Πιστεύετε ότι το οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον στην Ελλάδα θα βελτιωθεί και ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Δυστυχώς δεν είμαι αισιόδοξος. Αν και θα το ήθελα πραγματικά δεν νομίζω ότι στην θέση που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή μπορούμε να απαιτήσουμε ή να πετύχουμε κάτι. Για να βελτιωθεί το πολιτικό περιβάλλον θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία της πολιτικής μας τάξης η οποία στο μέγιστο βαθμό ευθύνεται για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα. Όσον αφορά στο οικονομικό περιβάλλον γίνεται σαφές πως σε μια οικονομία που έμαθε να αναπτύσσεται με δανεικά, μέσω χρηματοδοτήσεων από την ΕΕ ή τις τράπεζες είναι αδύνατο να την αλλάξεις. Οι νέες δυνάμεις είναι οι μόνες που μπορούν να προσφέρουν μια αμυδρή ελπίδα αν λειτουργήσουν κάτω από άλλο πρίσμα πέρα από κομματικά μικροσυμφέροντα.  Πιστεύω στη δημιουργία μιας Ελλάδας ανεξάρτητης που θα στηρίζεται στα πόδια της και συνδράμω όσο μπορώ κι εγώ σε αυτό ως νέος άνθρωπος που θέλω να αφήσω κάτι αξιοπρεπές και γνήσιο στα δικά μου παιδιά. Στόχος μου λοιπόν είναι να συνεχίζω να εργάζομαι ακούραστα προκειμένου να κρατήσω την επιχείρηση υγιή αλλά και να την αναπτύξω στο βαθμό που μπορώ.

Ποιος ο ρόλος της EEL στην αναβάθμιση του κλάδου σας; 

Θεωρώ ότι η Ελληνική Εταιρεία Logistics είναι από τους ελάχιστους ίσως επιστημονικούς οργανισμούς που από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, 21 χρόνια μετά, έχει πραγματικά προσφέρει αφιλοκερδώς στον κλάδο μας το μέγιστο δυνατό. Σπάνια βλέπεις στις μέρες μας οργανισμούς να βάζουν τις βάσεις σύμφωνα με έρευνες και μελέτες προκειμένου να κυνηγήσουν το όραμά τους που είναι η ανάδειξη ενός κλάδου. Για αυτό το λόγο και αποφάσισα να συμμετέχω στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού ως μέλος. Θεωρώ ότι με τις μελέτες της, το Master Plan της, τα συνέδριά της, προβάλλει τον κλάδο μας ο οποίος αν και δύσκολος και δυσνόητος για τον απλό κόσμο, προβάλλεται και παρουσιάζει τη σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας σε πανελλαδικό επίπεδο.

Share this